Forum Witam na stronie o Shaman King. Strona Główna
 Strona glówna  •  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Galerie  •  Rejestracja  •   Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj 
Wszystko o Sk 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witam na stronie o Shaman King. Strona Główna -> Ogólnie o Shaman King
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor
Wiadomość
Hana
Początkujący Szaman
Początkujący Szaman



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:34, 08 Lis 2006  

Życze miłej lektury


Król szamanów (jap. シャーマンキング, Shāman kingu; ang. Shaman King, 2001-2002) to manga autorstwa Hiroyuki Takei oraz anime na jej podstawie.

Japońska edycja mangi składa się z 32 tomików. Pierwsza publikacja mangi miała miejsce w Shūkan Shōnen Janpu (jap. 週刊少年ジャンプ, ang. Weekly Shonen Jump) wydawnictwa Shueisha (jap. 集英社). Manga została podzielona na 285 rozdziałów zakończonych tomem pod tytułem Funbari no uta, którego akcja rozgrywa się już po turnieju szamanów. W Brazylii pojawiła się też wersja papierowa opublikowana przez wydawnictwo Editora JBC. W Singapurze komiks został przetłumaczony w wydawnictwie Chuang Yi na uproszczony język chiński pod tytułem Tong ling tong zhi.

Na podstawie mangi powstało anime wyemitowane po raz pierwszy przez TV Tokyo. Przetłumaczone i ocenzurowana wersja mangi trafiła do USA, zaś wraz za nią również przystosowane dla młodszych odbiorców anime nadawane na falach stacji 4Kids TV od 2003. Do kanadyjskiej publiczności kreskówka trafiła staraniem telewizji YTV. Z kolei brytyjska i brazylijska młodzież mogła oglądać Króla szamanów na lokalnych kanałach Jetix. W lutym 2006 również malezyjska stacja Ntv7 rozpoczęła emisję anime. W Polsce serial można oglądać na kanałach Polsat oraz Jetix (tłumaczony z wersji brytyjskiej).

W Japonii oraz USA wydane zostały karty do gry oparte na motywach z Króla szamanów. Anglojęzyczni fani mangi używają czasami skrótu Mankin od angielskiego tytułu Shaman King, polscy fani uzywają z kolei skrótowca SK, zbudowanego z pierwszych liter nazwy angielskiej.
Fabuła

Fabuła Króla szamanów skupia się wokół bohaterów – zwykłych ludzi – lecz posiadających nadprzyrodzone zdolności. Wg głównego bohatera szaman to "osoba, która łączy ten świat z tym drugim", a więc stanowią pomost między światem materialnym a duchowym, co samo w sobie jest bliskie duchowi szamanizmu.

Do konstrukcji świata wykorzystane zostały także inne wierzenia i religie świata, w ten sposób zrównując je wszystkie ze sobą i tłumacząc, iż prawdziwą ich formą jest ujęcie szamańskie. W świecie europejskim tak swobodne żonglowanie motywami religijnymi byłoby nie do przyjęcia, jednak w kulturze japońskiej wykorzystanie elementów religijnych do budowy fabuły mangi nie jest czymś naturalnym, a sakrum i profanum nie są od siebie oddzielone tak silnie jak w świecie europejskim.

Szamani, aby być skutecznymi, łączą się z mieszkańcami zaświatów bądź z siłami natury. Kluczem fabuły jest zdobycie pozycji tytułowego Króla szamanów, który ma możliwość użycia Króla duchów do własnych celów, tak pomocy w zbawieniu świata, jak i jego zniszczenia.

Wyłonienie Króla szamanów odbywa się co pięćset lat w tzw. Turnieju szamanów organizowanym przez małe północnoamerykańskie plemię indiańskie – Patch. Do komunikacji z uczestnikami turnieju plemię opracowało tzw. dzwonek wyroczni (ang. Oracle Bell) – nowoczesny, komunikator elektroniczny – który jest zarazem świadectwem uczestnictwa szamana w turnieju. Ponieważ wg ich organizatorów (oraz samego Króla duchów) człowiek pokazuje swoją prawdziwe oblicze w sytuacjach ekstremalnych, takich jak walka, ten sposób został wybrany do wskazania zwycięzcy turnieju.

Terminy

Formą ducha (jap. hitodama ang. spirit ball mode) nazywa się jedną z wielu postaci ducha. O ile duch jest widoczny, to jest w swojej naturalnej postaci, czyli wyraźny u góry, rozmyty od pasa w dół (w formie obłoczku znanego u dżinów z lampy). Forma ducha pozwala na zamknięcie ducha w mniejszej, dogoniejszej do operowania formie, która pozwala na przeprowadzenie jedności ducha jak i kontroli ducha – angielska nazwa bardzo dobrze wskazuje postać tej formy, mianowicie okrągłą. Zwykle jest to jednobarwna (kolor zależy od ducha) kulka wielkości pięści, będąca podobizną samego ducha.

Form ducha jest więcej: zależy ona tak od stanu jak i od położenia ducha (np. formą ducha jest również jego postać po kontroli ducha), jednak w anime (przynajmniej w polskiej wersji) nazwa ta jest stosowana wyłącznie w powyższym sensie (czyli hitodama).

Jedność ducha (jap. hyōi gattai, ang. spirit unity) jest podstawową umiejętnością szamańską wiążącą się z przyjęciem obcego ducha do własnego ciała. Osoba taka zachowuje wtedy wszystkie swoje możliwości fizyczne – w normalnych warunkach nie ulegają one zwiększeniu, czy zmniejszeniu (chyba, iż pod wpływem samego ducha). Zyskiem z połączenia się z duchem jest zyskanie zdolności i umiejętności obcego ducha w ramach jego współpracy. Należy jednak zaznaczyć, iż jedność ducha nie musi zachodzić z inicjatywy szamana, znane są również przypadki połączenia nie-szamanów (zwykle opętania). Skrajnymi przypadkami są jedność doskonała (ang. perfect unity) oraz opętanie.

Do wykonania jedność ducha szaman musi zmienić formę ducha na hitodama. Japońska nazwa hyoui gattai oznacza akceptację, pozwolenie (na przyjęcie obcego ducha).

Ponieważ ciało osoby przyjmującej obcego ducha zawiera istotę tej osoby (jej własnego ducha), może między nimi dochodzić do konfliktu (nawet do nie zamierzonego) co do kontroli ciała osłabiając przekaz informacji. Dlatego też o ile dwa duchy są całkowicie otwarte na współpracę, wspomniany konflikt nie zachodzi pozwalając na pełne wykorzystanie możliwości przyjętego ducha (zwykle potężniejszego). Jest to więc właściwy sposób przeprowadzenia jedności ducha. To zgodne połączenie zwane jest właśnie jednością doskonałą (jap. ひょうい ひゃく パ一セント hyōi hyaku PAASENTO; じょうたい ひょうい jyōtai hyōi, ang. perfect unity).

Gdy obcy duch dokonuje wtargnięcia do ciała osoby i przejęcia nad nią kontroli dochodzi do przypadku zwanego opętaniem – duch osoby jest usunięty na bok, a kontrolę nad ciałem zaczyna sprawować duch dokonujący opętania. W zależności od mocy obcego ducha i woli osoby możliwe jest przełamanie opętania, jednak jest to bardzo wyczerpujące i zwykle ponad siły danej osoby.

Przyjęcie ducha do własnego ciała zwiększa możliwości szamana, jednak tylko do poziomu silniejszego z duchów (zwykle ducha obcego). Przeniesienie ducha do przedmiotu, czyli kontrola ducha (ang. spirit control, oversoul), pozwala na zachowanie własnej tożsamości i pozbycia się problemów z ww. konfliktem interesów. Dodatkowo pociąga za sobą fakt, iż przedmiot sam w sobie staje się potężniejszy (por. artefakt) zyskując w ten sposób, w przenośni i dosłownie, duszę. Obecność ducha w przedmiocie nie ogranicza go i pozwala na czerpanie furyoku od operatora przedmiotu powiększając moc tego przedmiotu. Z powodu obecności ducha w przedmiocie może on w ograniczonym zakresie (zwykle na polecenie szamana) działać autonomicznie.

System walki oparty jest o tzw. furyoku (jap. 巫力 furyoku, ang. mana), czyli zasoby wewnętrznej energii szamana, służącej do operowania w świecie duchowym – pozostania w jedności z duchem (jedność ducha), czy też sprawowaniu kontroli ducha na przedmiocie. Poszczególne ataki wynikają z profilu, zdolności i możliwości samych duchów. Są one tym potężniejsze, im więcej furyoku zostało użyte do ich przeprowadzenia.

Tak jak siła szamana mierzona jest za pomocą furyoku, tak moc ducha liczona jest za pomocą reiyoku. Jest to dodatkowy element walki wprowadzony przez autora, obecny właściwie tylko w mandze – możliwe jest, iż szaman o niższym furyoku zdolny jest pokonać tego o wyższym mając u swojego boku potężniejszego ducha.

W świecie Shaman King wielką kontrolą ducha (ang. big oversoul) nazywa się kontrolę ducha, w której duch, z powodu użytej dużej ilości furyoku, nie jest w stanie zawrzeć się całkowicie w medium. Można powiedzieć, iż szaman "pompuje" go swoim furyoku dając mu większą możliwość działania w świecie materialnym. Będąc w przedmiocie materializuje się on jednocześnie wokół niego, pozwalając w ten sposób szamanowi na korzystanie z większej ilości mocy. Wraz ze wzrostem furyoku szamana używa on zwykle większej jego ilości do tej techniki, dlatego przy naprawdę wielkich wielkich kontrolach ducha bywa, że jest on podtrzymywany przez materialną postać ducha, którą wytworzył lub jest nawet w niej obecny.

Walka

Sama walka zależy od sposobu połączenia się z duchem i wykorzystania furyoku, lecz ogólnie zasady potyczki są proste: jeżeli furyoku ulegnie wyczerpaniu, szaman nie jest w stanie dalej prowadzić walki, co jest równoważne jego przegranej. Dlatego też zwycięstwo w walce szamańskiej polega na pozbawieniu szamana jego furyoku, a zachowaniu własnego – utrata furyoku przez obu szamanów w wyniku jednego uderzenia oznacza remis. Sytuacja ta zdarza się wtedy, gdy obaj szamani używają całego dostępnego dla nich furyoku pozbawiając się go nawzajem podczas zwarcia.

Ponieważ martwy szaman nie jest w stanie działać w świecie materialnym, jego furyoku nie istnieje, zatem jest to kolejna możliwość rozwiązania walki szamańskiej. Śmierć szamanów jest zjawiskiem dość powszechnym, choć unikanym w amerykańskiej, a zarazem polskiej wersji (zwykle mowa jest o "zniszczeniu" szamana, nie zaś o jego zamordowaniu).

Jedność ducha

Ponieważ sama jedność ducha jest męcząca dla szamana (obecność dwóch duchów w jednym ciele nie jest stanem naturalnym) walka nie może ciągnąć się zbyt długo, dlatego też zwycięstwo nad szamanem używającym jedności ducha polega na zmęczeniu szamana tak, by nie był w stanie współpracować z duchem (zmęczyć jego ciało).

Kontrola ducha

Do wykonania kontroli ducha na przedmiocie wymagane jest użycie pewnej ilości furyoku. Można powiedzieć, iż jest to przeniesienie furyoku szamana do przedmiotu do dyspozycji ducha. W ramach tego transferu łączna ilość furyoku szamana i ducha pozostaje niezmienna (na początku walki szaman ma całe furyoku, duch zaś nie posiada go w ogóle). Szaman atakuje z pomocą ducha z siłą furyoku przekazanego do przedmiotu.

Pomyślny atak na szamana powoduje złamanie jego kontroli ducha, zainwestowane w ducha furyoku przepada powodując w ten sposób powrót do jego naturalnej, niematerialnej formy oraz przywrócenie rzeczywistych właściwości przedmiotu. Utrata kontroli ducha nie musi wiązać się z jednym, konkretnym atakiem, lecz może być rezultatem sumy uderzeń przeciwnika, przekraczających swą mocą furyoku użytego przez szamana do kontroli ducha. Szaman może utracić wspomnianą kontrolę również w wyniku dekoncentracji.

Jeżeli atak na kontrolę ducha jest na tyle silny, że powoduje jej złamanie i mimo wszystko trwa dalej, to może on spowodować śmierć szamana, który w tym momencie pozostaje bez osłony duchowej.

Techniki

W gruncie rzeczy istnieją tylko dwa sposoby walki – za pomocą jedności ducha, do której nie jest nawet potrzebne świadome użycie furyoku oraz dającej większe możliwości kontroli ducha, gdzie zużycie furyoku powinno być ściśle przez szamana kontrolowane.

Jednakże tak jak istnieją różne sposoby walki, tak istnieją różne ich sposoby przeprowadzania. Walka szamańska polega na umiejętnym wykorzystaniu posiadanego furyoku do osiągnięcia swojego celu, istnieją więc różne tradycje, tendencje i priorytety w poszczególnych formach kontroli ducha.

W ciągu wieków wykształciły się takie odmiany kontroli ducha jak fuzja ducha, doushi, lalkarstwo, cmentarna magia itp.

Fuzja ducha

Fuzja ducha jest wariacją na temat kontroli ducha z próbą zachowania wszystkich możliwości wynikających z jedności ducha (zapewne jest to kontrola ducha wykonywana na swoim ciele, choć nie jest to pewne). Prawdopodobnie jest to realne połącznie dwóch duchów (w jedności doskonałej obserwujemy ścisłą współpracę).

To połączenie duchów pozwala na rozwinięcie możliwości duchów poddanych fuzji do tego stopnia, iż stapiają się one w jedno. Chocolove McDaniel łączący się ze swoim duchem Miciem przejmuje m.in. jego zręczność i zmysł węchu, stając się przy tym podobnym do niego również fizycznie.

Argumentem przemawiającym za tym, iż fuzja ducha jest w swej istocie formą kontroli ducha, a nie jednością ducha jest fakt, iż w czasie walki w tej formie zauważalny jest przepływ energii duchowej wokół jego kończyn jak to następuje w czasie użycia kontroli ducha na medium.

Połączenie duchów

Połączenie duchów, jak sama nazwa wskazuje, polega na złączeniu ich w jedną całość tak, aby wzajemnie wzmacniały siebie jak i furyoku użyte w tej fuzji, a pełniącego rolę "paliwa" tego ataku. Jest to więc kolejna forma kontroli ducha. Takie połączenie nie jest częstym zjawiskiem i zapewne jest formą wykształconą w plemieniu Patch (używają go np. Silva, Kalim, czy Nichrom). Tworzą oni wtedy wielkie działa wyzwalające duże ilości energii, ale zużywające znaczącą ilość furyoku.

Atak połączenia duchów Silvy nosi nazwę ataku totemu lub pogromu totemu (ang. Totem Attack, Totem Blast). Do jego przeprowadzenia wykorzystuje wszystkie powierzone mu duchy, które nabierają metalicznej konsystencji (być może srebrnej zgodnie z ich nazwami) oraz noża, który stale nosi przy sobie, a który pełni tu rolę uchwytu.

Podwójne medium

Szamani posiadający duże pokłady furyoku nie są w stanie wykorzystać go w całości opierając się tylko i wyłącznie na jednym medium świata fizycznego. Użycie drugiego medium zwiększa pojemność całości mediów dla wykonywanej kontroli ducha pozwalając na wykorzystanie pozostałej części furyoku. Takie użycie dwóch mediów przez szamana nazywane jest podwójnym medium.

Choć wydawać by się mogło, że ta czynność rozdziela świadomość ducha, to jednak tak się nie dzieje, być może dlatego, iż media połączone ze sobą fizycznie łączą się ze sobą również w świecie duchowym. Jak wskazuje sama nazwa nie dochodzi do przelania ducha w dwa media, tylko w jedno podwójne medium.

Ostatecznie prowadzi to do powstania potężniejszej formy ducha. Użyte furyoku prawie całkowicie przesłania media użyte do wykonania tej techniki i nie mają one już takiego znaczenia jak mają w zwykłej kontroli ducha, gdzie media częstokroć oddziałują ze światem zewnętrznym i są tylko wspomagane energią duchową. Tutaj szaman polega całkowicie na formie duchowej powstałej w wyniku podwójnego medium.

Szamani

Wykorzystanie furyoku leży całkowicie w gestii szamana. Wykształciły się dlatego różne sposoby jego wykorzystania i wpływania na świat materialny za pomocą duchowego. Zależą one tak od charakteru szamanów, jak i zdolności, czy przeszłości samych duchów:
zwykły szaman (np. Yoh Asakura) – nie posiadają żadnych dodatkowych zdolności: wykorzystują umiejętności duchów poprzez jedność ducha albo jego kontrolę, właściwie każdy szaman musi znać te podstawowe rzeczy, aby był godny tego miana,
doshi (np. Tao Jun) – szamani tradycji chińskiej używający ciał zmarłych jako medium do kontroli ducha – w ten sposób powstają bezwzględnie posłuszne i puste kyonshi, kontrolowane za pomocą specjalnych talizmanów,
lalkarz (np. Marion Phauna, Peyote) – ich medium stanowią lalki: poprzez kontrolę ducha lalki same poruszają się i walczą – szaman kontroluje je zaś z bezpiecznej odległości (zachodzi poniekąd podobieństwo do doshi, jednak tam kontrolowane są duchy ludzi),
cmentarny mag / nekromanta (np. Faust VIII, Peyote) – kontroluje kości zmarłych (nie zaś ducha) poprzez ich animację, zużywając w ten sposób znikome ilości furyoku,
różdżkarz (np. Lyserg Diethel) – specjalizacją różdzkarza nie jest walka, lecz odnajdowanie konkretnych przedmiotów, osób, czy czegokolwiek, co pozostaje w ukryciu.
władca żywiołów (np. Hao Asakura) – jedynym znanym szamanem tego typu jest Hao; poprzez kontrolę żywiołów szamani ci stają "ponad światem", wg tego ostatniego "kroczą własną drogą", twierdzi on również, iż postrzega czas jako jednostkę: przeszłość, teraźniejszość i możliwe przyszłości – pozwala mu to na przechodzenie przez krąg wcieleń wg własnego planu.
duchowe medium / itako (np. Anna Kyoyama) – osobna grupa szamanów specjalizujących się w wywoływaniu i odsyłaniu duchów, są również w stanie pozbawić duchy ich mocy, zniewolić je lub nawet zniszczyć,
pogromca duchów (np. Fudo) – są szamanami, którzy są w stanie zamknąć lub odesłać duchy do piekieł, są zwykle potężniejsi od itako.

Edit by Horo Horo:

OMG!!! Ale chyba to jest chyba ściągnięte nie?? Bo sam tego nie pisałeś Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Śro 19:54, 08 Lis 2006  

fajne! Ale żeś się musiał napisać! Podziwiam!

Edit by Darkenss:

znowu O BOSH!!dobre ale pisania rzeczywiście Morty tu się zgodze(bo kto by się niezgodził)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hana
Początkujący Szaman
Początkujący Szaman



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:40, 08 Lis 2006  

Rzeczywiście sam tego nie pisałem. Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Śro 20:48, 08 Lis 2006  

eeeeeeeeeeeeeee... no, cóż... i tak podziwiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Len
Średni Szaman
Średni Szaman



Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ścieszka centaura

PostWysłany: Pon 17:41, 13 Lis 2006  

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....podziwiamy wikipedie bo chyba stamtąd to jest..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karin
Początkujący Szaman
Początkujący Szaman



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Dobie

PostWysłany: Pon 18:14, 13 Lis 2006  

Nie lubię czegoś takiego. Czy to na pewno jest Twoje? Bo ja nie sądzę. Nie podziwiam tego wcale, bo każdy umie zrobić klik, kopiuj, wklej. Nawet największy debil. Ja podziwiałabym osobę, która sama by to napisała dodając różne ciekawostki i cytaty. (np. co kto lubi. A Ren lubi brzoskwinie XD). Dla mnie to co zrobiono tutaj to totalna żenada... Bez obrazy, ale takie są moje odczucia... A szczera to ja do bólu jestem. XD


11wojtek:Karin przecież powyżej pisze że to kopiowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Pon 18:29, 13 Lis 2006  

karin, mamy z lenem wspolna ceche ja tez lubie brzoskwinie. ale ja naprzyklad nie umiem takiego czegos wkleic wiec nie jestem debilem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karin
Początkujący Szaman
Początkujący Szaman



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Dobie

PostWysłany: Pon 18:37, 13 Lis 2006  

XD Fajnie to napisałaś... A wklejać to ja się uczyłam w podstawówce, a i tak umiałam już to robić wcześniej, ale jeżeli poczułeś się obrażony to przepraszam...

11wojtek:
Poprawiłem na napisałaś żeby niebyło że źle to proszę zobaczyć do podpisu Morty'ego(nick taki no to tak jest)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Pon 18:54, 13 Lis 2006  

nie szkodzi... ja tak zartobliwie... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Len
Średni Szaman
Średni Szaman



Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ścieszka centaura

PostWysłany: Wto 14:08, 14 Lis 2006  

dobra Karin wiem że niejestem modem ani nikim ale wez nieklnij plzx
no ale przynajmniej to tutaj wstawił no to doceń że tu wstawiono bo sama byś na ten pomysł niewpadla skoro wcześniej niedałaś...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
11wojtek
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:15, 14 Lis 2006  

Właśnie i nie krytykuj mógł się namęczyć żeby to znaleść.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karin
Początkujący Szaman
Początkujący Szaman



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Dobie

PostWysłany: Wto 20:35, 14 Lis 2006  

??? Gdzie ja tam klnełam? Nie widzę nic brzydkiego (oprócz debila, a jeżeli o to chodzi, to przepraszam bardzo...) w moim poście... A wcześniej nie dałam, bo jestem tu od kilku dni XD. Poza tym bardzo trzeba się namęczyć wchodząc na wikipedię. Rozumiałabym, jeżeli były by tam jakieś ciekawostki, tak jak podałam wcześniej... ale to jest moje zdanie a nie wasze... Nie podoba się to trudno się mówi XD.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Śro 16:27, 22 Lis 2006  

chyba sie zgodze......... no tak: co sie stalo-to sie nie odstanie-tak ma byc i juz. tak jest mowib sie trudno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Len
Średni Szaman
Średni Szaman



Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ścieszka centaura

PostWysłany: Śro 17:03, 22 Lis 2006  

tia tia za przeproszeniem napisałabyś a nie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Śro 20:06, 22 Lis 2006  

tia, tia nie boj sie napisze (zobaczysz gdzie miahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witam na stronie o Shaman King. Strona Główna -> Ogólnie o Shaman King Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
   
 
Opcje 
Zezwolenia Opcje
Kto jest na Forum Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Kto jest na Forum
 
Jumpbox
Kto jest na Forum
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Theme FrayCan created by spleen & Download
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin