Forum Witam na stronie o Shaman King. Strona Główna
 Strona glówna  •  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Galerie  •  Rejestracja  •   Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj 
Bohaterowie 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witam na stronie o Shaman King. Strona Główna -> Postacie i Duchy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor
Wiadomość
Hana
Początkujący Szaman
Początkujący Szaman



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:52, 08 Lis 2006  

Rodzina Asakurów

Yoh Asakura


Yoh Asakura (麻倉 葉 Asakura Yō) – główny bohater serii. Yoh jest wyluzowanym młodzienicem, którego celem życiowym jest "prowadzić łatwe życie" (ang. to live the easy life). Yoh uważa, że zajęcie miejsca króla szamanów pozwoli mu na realizację tego marzenia. Według Anny jego nastawienie i luźne podejście do życia pozwala mu na stawanie w prawdzie przed samym sobą i skupianie się nad zdarzeniami, a nie tym, co może być ich wynikiem.

Na początku środkami walki Yoh są przedmioty przypominające swą budową miecze – kije, metalowe rurki, czy wreszcie drewniane miecze. Później operuje on prawdziwą kataną, która staje się jego medium, gdy nauczył się kontroli ducha. Później używa ostrza Futsunomitama (ang. the Antiquity, pol. Antyk, Szkarłatne ostrze) jako drugiego medium.

Duchem opiekuńczym Yoh jest potężny samuraj Amidamaru żyjący przed 600 laty. Yoh ma również brata bliźniaka Hao Asakurę.

Hao Asakura (Zeke Asakura)

Hao Asakura (麻倉 ハオ Asakura Hao; 12.05.985-?, 12.05.1485-?, 12.05.1985-) – przodek, a zarazem bliźniak Yoh Asakury. Najpotężniejszy z szamanów z rodu Asakurów i zapewne najsilniejszy żyjący szaman na świecie. Jego dar współodczuwania, całkowicie niezależny od jego woli, stał się jego przekleństwem. Żyjąc w czasach wojny, głodu i przekleństwa, widział i słyszał cierpienia ludzi, co sprawiło, iż początkowo jego czyste serce zostało strawione przez ból istnienia tych, którzy go otaczali: widział chciwość władców, zepsucie wojsk i bandytyzm szerzący się na traktach oraz nędzę prostych chłopów.

Jego dar sprawił, iż to cierpienie, którym był otoczony materializowało się wokół niego i przybierało formę demonów, które postanowił kontrolować. Potwory te były odzwierciedleniem jego wnętrza. Ostatecznie doszedł do wniosku, iż wszelkie zło obecne na świecie spowodowane zostało przez słabych ludzi i zapragnął, aby świat opuściła ludzka słabość i niemoc. Pracując dalej nad swoimi zdolnościami udało mu się opanować pięć punktów gwiazdy jedności, symbolu władzy nad siłami natury i ducha, co dało mu m.in. moc widzenia przyszłości i kontroli nad swoimi wcieleniami – można rzec, iż stał się w ten sposób nieśmiertelny. Swoje przemyślenia i nauki zawarł w Księdze szamanów (jap. Chou Senjiraketsu, ang. Super Notes on Shamanic Power) – jest to zapis stanu ducha Hao sprzed tysiąca lat.

Szybko zdał sobie sprawę, iż turniej szamanów to jest to, co pozwoli mu na zrealizowanie jego zamiarów. Wiązały się jednak one ze zniszczeniem ludzkości, jaka by ona nie była! W pierwszym turnieju, ponad tysiąc lat temu, gdy brał w nim udział w swoim właściwym wcieleniu, został on pokonany przez jednego z członków rodziny Asakurów. Pięćset lat później zdał sobie sprawę, iż większe szanse będzie miał jako sędzia i organizator turnieju, reinkarnował się jako członek plemienia Patch (ang. Patch Tribe). Jednakże został zamordowany w turnieju szamanów przez swojego ducha-stróża Matamune, który sprzymierzył się z Yohkenem, kolejnym z Asakurów, gdy uznał, iż jego pan rozpoczął podążanie ścieżką zniszczenia.

Teraz, kolejne pięćset lat później, postanowił ponownie odrodzić się w rodzinie Asakurów. Operacja nie przebiegła po jego myśli. Narodziły się bliźniaki i dusza Hao została rozdarta między dwie osoby. Dążeniem Hao jest więc powtórne połączenie dusz, oto też zabiega pragnąc, aby Yoh stawał się coraz silniejszy w trakcie trwania turnieju, aby po połączeniu część pochodząca od Yoh nie była słabym ogniwem. Mimo wszystko istnieje nie tylko fizyczne podobieństwo między nim a Yoh, gdyż obaj są statecznej natury i lubią obserwować świat inaczej go jednak interpretując.

Ciekawostką jest fakt, iż kanji 葉 posiada dwa odczyty は ha oraz właśnie ヨウ yō, co tym bardziej uwidacznia związek między braćmi wskazując w ten sposób, iż są jedną osobą (jeszcze jedną ciekawostką jest to, iż odczyt ヨウ yō oznacza również "obaj, oboje, obie"). Sylaba お o w imieniu Hao jest odczytywana tak jak ostatnia sylaba ("o") imienia Yoh i służy zapewne uzupełnieniu ich ilości do dwóch. W amerykańskiej (a zarazem angielskiej i polskiej) wersji bez wyraźnego powodu jego imię zostało zmienione na "Zeke".

Do walki w tym turnieju Hao, zebrał grupę złowieszczych stronników, którzy podzielają jego poglądy na świat: Opacho, Bazil, Luchist, Nichrom, Phauna Marion, Matylda Matisse, Kanna Bismarck, Mohammad Tabaresui, Ramiro, Han ZanChin, Boris Tepes, Bloken Maiya, bracia Zen, Bill Burton, Luchisto Rasso.

Jego duch-stróż, Duch Ognia, to porwany przed pięciuset laty jest święty duch plemienia Patch, do którego wtedy należał (dlatego też jest on uważany za przodka Silvy. Jego furyoku kształtuje się na poziomie 1 250 000 punktów.

Yohmei Asakura

Yohmei (02.07.1919) jest starym i nieco łysawym już szamanem oraz dziadkiem Yoh. Doskonały, choć bardzo wymagający nauczyciel Yoh, Tamao, Anny oraz Ryu. Jego duchami są małe duszki Shikigami, używa ich bardzo rzadko, gdyż nie są zbyt potężne (medium: liść). Jest bardzo cierpliwy.

Mikihisa Asakura

Mihikisa jest ojcem Yoh i Hao. Prawie zawsze chodzi w masce, poniewaz Hao oszpecił go spalajac mu twarz. Stało się to gdy rodzice i dziadkowie Yoh i Hao chcieli zabić obu mających narodzić się bliźniaków, gdyż nie było wiadomo, który z nich to Hao. Ostatecznie Hao szybko się ujawnia i ucieka za pomocą swego ducha stróża, ratując w ten sposób Yoh życie. Nie lubi Hao i stara się mieć na niego oko. Dobry i wymagający nauczyciel, pomaga Ryu wkroczyć na drogę szamaństwa, zaś całej drużynie zrozumieć, iż furyoku może być wykorzystane również do manipulowania siłami, a nie tylko jako sama siła. Umiejętnościami przypomina wojowników ninja, jego medium to pióra kruka.

Kyako Asakura

Kyako jest matką Yoh oraz Hao, a więc żoną Mikihisy. Jej losy nie są znane, wspomniana przy historii Mikihisy o narodzinach bliźniąt.

Kino Asakura

Jest żoną Yohmei i matką Mikihisy. Oślepiona w wyniki wojny jako nastolatka została medium duchowym. Była mentorką Anny Kyohyamy.

Hana Asakura

W Fubari no Uta syn Yoh oraz Anny. Prawdopodobnie równie leniwy co rodzice. Jego imię powstało z kompilacji imienia ojca – Ha jest innym odczytem kanji imienia Yoh, zaś na końcówką imienia Anny; po japońsku oznacza "kwiat".

Yohken Asakura

Yohken Asakura to przodek Yoh. Żył on piećset lat temu tak jak kiedyś Zeke. Najprawdopodobniej 500 lat temu on pokonał Zeke'a

Rodzina Tao

Ren Tao (Len Tao)

Ren Tao (道 蓮, Tao Ren, Len Tao) – wygadany i nieprzenikniony rywal Yoh, pochodzący z Chin. Ojciec (w niejapońskich wersjach wuj) od dzieciństwa wpajał mu, iż złość dodaje siły oraz zasadę "zniszcz lub zostań zniszczony". Rezultatem było to, iż jak na swój wiek Ren stał się wyjątkowo brutalny i okrutny. W eliminacjach do turnieju szamanów zamordował swojego egzaminatora, Chroma. Jednakże do Japonii przybywa wcześniej: otrzymał bowiem misję wyeliminowania Yoh przed rozpoczęciem samego turnieju. Pierwsze spotkanie Renem nie kończy się dla Yoh zbyt pomyślnie – ląduje w szpitalu. W drugim spotkaniu, Yoh poznaje tajemnicę doskonałej jedności (ang. perfect unity) i udaje mu się pokonać Rena mimo, iż ten posiada większe zasoby furyoku i technicznie jest lepiej przygotowany do walki. Jun domyśla się, iż powodem blokady Rena jest jego światopogląd.

Ren, nie uznaje czegoś takiego jak przyjaźń ze duchem stróżem, dlatego całkowicie nie rozumie, jak Yoh w czasie walki jest zdolny osiągnąć tak wiele mimo, iż jego duch nie jest podporządkowany mu tak, jak Bason jemu. Po ostatniej walce eliminacyjnej (notabene zakończonej remisem) Yoh postanawia zaprosić Rena na świętowanie pomyślnego zakończenia eliminacji. Światopogląd Rena zaczyna się walić – postanawia on rozprawić się z przeszłością, a dokładnie udowodnić ojcu, iż ten mylił się co do ludzi. En nie chce nic słyszeć o "głupotach nakładzionych mu przez tych jego «niby przyjaciół»" i więzi rodzeństwo w lochach. Yoh wraz z przyjaciółmi przybywa z odsieczą i pomagają Renowi, a raczej jego ojcu, zrozumieć czym jest siła przyjaźni.

Sam o sobie Ren mówi, iż "ma serce z kamienia, a w żyłach ma lód", choć oczywiście jest to nieprawda, bo gdy zachodzi potrzeba, zapomina o sobie i staje w obronie przyjaciół. Ma 12 lat.Ma obsesję na punkcie mleka, siłowni oraz liczby 3. Jego duchem jest Bason. W angielskiej (a więc i w polskiej) wersji imię Rena wymawiane jest "Len" i zdrabniane "Lenny".

Jun Tao

Jun Tao (道 潤 Tao Jun) – siedemnastoletnia siostra Rena (a więc o dwa lata starsza od niego) będąca dao-shi, czyli w systemie wierzeń taoistycznych osobą rzucającą uroki. Jun ma moc ożywiania ciał zmarłych, aby stali się jiang-si (chin. 僵屍 lub 殭屍, upr. 僵尸, rom. Jiāngshī), czyli zombie. Sama nie lubi konfliktów i nieustannie wspiera swojego młodszego brata w jego dążeniach.

Wydarzenia związane z atakiem Jun na Yoh dał jej wiele do myślenia: zrozumiała ona, iż duch może być przyjacielem, a nie tylko podwładnym, czy zabawką. Od tego też czasu, jej duch Lee Pyron (Lee Pai Long) postanowił towarzyszyć swojej pani i być jej duchem-stróżem z własnej woli.

En Tao

W mandze oraz w japońskiej wersji anime, En Tao jest ojcem Rena i Jun, zaś w amerykańskiej jest ich wujkiem. Od małego wpajał rodzeństwu, że duch nie może być przyjacielem tylko sługą. Uważa, że przyjaźń jego rodziny z ludźmi ludźmi jest już nie możliwa: wiele lat temu jego rodzina została zdradzona przez możnych, którym służyli. Od tamtej pory En pragnie pomścić swych przodków. Szansę na zemstę widzi w Renie, który ma potencjał, by zostać Królem szamanów.

En potrafi przenieść duchy przodków w swoją zbroję, co powoduje, iż początkowo wydaje się potworem, gdyż jest nienaturalnie wielki. Posiada ogromne pokłady furyoku, co pozwalało mu przez dość długi czas na pozostawanie w swojej ogromnej postaci. Ren i Jun będąc prawie dorosłymi poznają wreszcie prawdziwą postać swojego ojca uważającego, że moc leży w strachu, a siła jest wszystkim, czego potrzeba do prowadzenia swojego klanu.

Yin Gei (Jinny Tao)

Gei Yin, w nie-japońskich wersjach Jinny, to kuzynka Jun i Rena. Zostaje przysłana przez rodzinę Tao, gdy ta dochodzi do wniosku, iż po dwóch przegranych rodzeństwo nie jest w stanie wyeliminować Yoh z turnieju. Tak jak Jun, również i ona jest doshi, a więc potrafi kontrolować kyonshii.

W czasie krótkiego starcia jej ducha-stróża Yugai z Lee Pyronem (Lee Pai Longiem) po przybyciu do Tokio okazuje się że jej duch, jako duch prawdziwego wojownika kung-fu jest potężniejszy od ducha aktora. Jednakże wyrzucona przez Rena z ich mieszkania sama postanawia udowodnić swoją wartość walcząc z Yoh. Nie doceniając go przegrywa szybko, zaś jej kyonshii, Yugai, ulega zniszczeniu.

Johto

Strażnicy Johto to pięcioosobowa grupa bezmózgich zombie wykonujących polecenia swojego pana, w tym przypadku Ena Tao. Są niezwykle silni, ale przede wszystkim mają swoje wyjątkowe talenty, albo umiejętności np. dowódca jest połączony z Shamonem lub najszybszy ze wszystkich strażników jest połączony z gepardem, co daje mu zwinność.

Zostali zniszczeni przez Yoh wraz z przyjaciółmi, pragnącymi wspomóc Rena w jego walce, Shamon zaś powrócił do zaświatów odzyskując w ten sposó wolność i spokój.

Przyjaciele Yoh


Anna Kyohyama

Anna Kyōyama (22.07.1985 ; 恐山アンナ Kyōyama An'na) jest itako (medium duchowym), czyli tradycyjnym szamanem z prefektury Amori w Japonii. Jest ona narzeczoną Yoh i znają się od chwili, gdy ten miał dziesięć lat. Anna ma 13 lat tak jak Yoh.

Wg mangi Anna jest po prostu doskonałą partią dla Yoh i decyzja o małżeństwie przychodzi z wysoka (co jednak nie przeszkadza Yoh zakochać się w niej od pierwszego wejrzenia). Anna jest skrzywdzonym dzieckiem i jest doskonale zapowiadającą się itako o nadzwyczajnych zdolnościach, co ciekawe z powodu traumy, którą przeżyła osiągnęła umiejętności, które zwykle posiadają tylko oślepione kobiety (Kino, babka Yoh straciła wzrok na wojnie). Do tego posiada dar, który posiadał Hao i dzięki któremu stał się taki, jaki jest. Jest to dużym wyzwaniem dla Kino Asakury, po której opiekę została oddana Anna. Ostatecznie niedostępna i zamknięta w sobie wraz ze swym bólem Anna pozwala Yoh wejść w jej prywatny dotąd świat.

Intryguje ona Hao, gdyż bardzo przypomina mu jego samego – można powiedzieć, że są to dwie strony tej samej monety, jednakże całkowicie różne. Pozostaje się tylko domyślać jak potoczyłoby się życie Hao, gdyby spotkał kogoś takiego jak Yoh na swojej drodze.

Wg anime, które zostało przystosowane do zachodniego odbiorcy, Anna w przeszłości ocaliła Yoh życie, ten w rewanżu obiecuje jej, iż gdy zostanie królem szamanów, ona stanie się jego królową. Mimo trudnego charakteru Yoh doskonale rozumie, iż zachowanie Anny jest wynikiem tego co przeszła, dlatego zauważa w niej to co najważniejsze – istotę poszukującą ciepła i akceptacji. Pod maską władczości i surowości Anna zobowiązuje się do pomocy Yoh w turnieju szamanów. Jest bardzo wymagającym trenerem, co na pewno pomaga cokolwiek leniwemu szamanowi w przygotowaniach do turnieju.

Anna jest poniekąd maskotką Hiroyuki Takei i pojawia się również w innych mangach jego autorstwa, m.in. w Butsu Zone oraz Itako no Anna.

Manta Oyamada (Morty)

Manta Oyamada (小山田まん太 Oyamada Manta, ang. Mortimer, Morty, Morty Manta, przezw. Shorty) – jest inteligentny, bezpośredni i momentami głośny. Ma to związek z jego skłonnością do paniki. Jego przezwisko ma oczywiście swój źródłosłów w niskim wzroście Manty – Faust uważa, że jest to problem genetyczny. Do czasu poznania Yoh był samotny – jest pierwszą osobą, z którą ten się zaprzyjaźnił po przeniesieniu do nowej szkoły. Wygląd Manty wzorowany jest na popularnym muzyku japońskim z zespołu T.M. Revolution.

Sam Manta ma dość unikatową zdolność jak na zwykłego człowieka – zdaje sobie sprawę z istnienia świata duchowego (widzi duchy), co sprawia mu pewną trudność w obcowaniu z innymi (w połączeniu ze wzrostem i nieśmiałością). Dlatego też bardzo angażuje się w przyjaźń z Yoh, ten ostatni zaś świadomy niebezpieczeństw świata duchowego dla nie-szamana stara się go chronić przed wszelkimi niebezpieczeństwami na niego czyhającymi.
Manjiten (jap. 万辞苑 Manjiten, ang. Mantannian Dictionary)
to książka, w której wyszukuje on informacje o osobach, kulturach, duchach oraz wielu innych ciekawych rzeczach. Sama nazwa tek książki jest swoistą zabawą językową: pochodzi od japońskich słów manta (imię bohatera) oraz 広辞苑 kōjien, pol. encyklopedia.

Anime

Autorzy anime postanowili uczynić z Manty szamana – w mandze taki wątek się nie pojawia. Jako szaman łączący się z Mosuke jest w stanie przeprowadzić kontrolę ducha (medium: notebook) oraz wykonać jedność ducha, wtedy jego bronią staje się młot kowalski.
Notebook
z dostępem do Internetu jest poniekąd ulepszoną wersją jego encyklopedii. Pełni on rolę miejsca przechowania duchów oraz stanowi medium dla Mosuke.

Ryu Umemiya / Ryu No Bokuto (Rio)

Jego pseudonim oznacza "Ryu drewnianego miecza" (ang. Rio of the Wooden Sword). Przez całe życie szuka swego "Świętego Miejsca" oraz "Swojej Królowej". Początkowo, jako szef gangu daje się we znaky Morty'emu i Yoh, jednak ten ostatni nie pozostaje mu dłużny. Ich wzajemne relacje ulegają wzmocnieniu najpierw poprzez dostarczenie Yoh do szpitala, gdy ten przegrywa swoją pierwszą walkę z Renem, następnie, gdy po wpływem osiągnięc Yoh postanawia zostać szamanem. Choć sprawia czasem wrażenie idioty, to jest to bardzo inteligentny człowiek z głębokim zapatrywaniem się na świat i relacje międzyludzkie (co nie przeszkadza mu uganiać się za dziewczynami przy każdej okazji), dlatego też okazuje się pełnowartościowym członkiem drużyny. Jego duchem stróżem jest Tokagero.

Beznadziejni

W anime są oni członkami gangu, któremu przewodzi Ryu, który traktuje ich chwilami jak rodzeństwo.

Magnet

Magnet nie jest szamanem, lecz prawą ręką oraz wiernym przyjacielem Ryu. Wspierał go nawet wtedy, gdy został opętany przez Tokagerō. Stanowił oparcie i służył dobrą radą, gdy ten postanowił zostać szamanem. Magnet jest świetnym motocyklistą i ewidetnie w gangu plasuje się w kwestiach umysłowych tuż po Ryu.

B-Boy

B-Boy jest jednym z najlepszych przyjaciół Ryu, a zarazem członkiem gangu Beznadziejnych. Ma bardzo charakterystyczną budowę ciała... cóż, do przystojnych to on nie należy. Zwykle chodzi bez żadnej koszulki; ma długi nos, a na wielkim brzuchu tatuaż wielkimi literami B-B.

Horokeu Usui / Horohoro (Trey Racer)

Horohoro (ホロホロ Horohoro; 27.11.1985) jest szamanem pochodzącym z plemienia Ajnów, żyjącego na Hokkaido, najwyżej na północ wysuniętej wyspie Japonii. Jego prawdziwym imieniem używanym w mandze jest Horokeu Usui (碓氷ホロケウ Usui Horokeu). Jego hobby jest jazda na snowboardzie, intensywnie ćwiczy, aby stać się ekspertem w dziedzinie snowboardingu. Zapewne stąd też pochodzi jego pseudonim pochodzący z angielskiego dubbingu, przetłumaczony na polski jako "Trey Rajdowiec" (ang. Trey Racer), błędnie uważany przez wielu za imię.

Snowboard służy również jako medium kontroli ducha, gdy Horohoro przenosi do niego swojego ducha-stróża Kororo (ang. Corey), uzyskując w ten sposób kontrolę nad siłami natury opartymi na aspektach lodu i śniegu. Jako król szamanów, Horohoro chce, aby ludzie żyli w zgodzie z naturą tak, jak lud Ajnów – celem nadrzędnym jest ochrona drobiażdżków przed wyginięciem, spowodowanym zanikaniem w wyniku ludzkiej ekspansji ich habitatu.

Imię Horohoro w uszach Japończyka brzmi podobnie (zaś w katakanie jest tak też zapisywane) do wyrazu boroboro oznaczającego "śmieci", co stanowi źródło komizmu, gdy któryś z bohaterów źle wymówi jego imię.

Pirika Usui (Pilica)

Pirika (09.02.1987) to 11-letnia siostra Horohoro. Główną cechą rodzeństwa są ich niebieskie włosy. Pirice bardzo zależy na tym, aby Horohoro wygrał w turnieju szamanów i uratował drobiażdżki, dlatego też opracowała dla niego dość wymyślny plan treningowy. Plan ten oraz cechy charakteru take jak nieustępliwość, czy determinacja czynią ją podobną w kwestiach dyscypliny do Anny.

Jako jedyna z paczki przyjaciół uważa żarty Chocolove za zabawne. W języku ajnuskim pirika oznacza "ładny", zaś pirka – "dobry".

Johann Faust VIII

Faust VIII (08.06.1966) jest nekromantą pochodzącym z Niemiec, a zarazem potomkiem nekromanty, Fausta I, żyjącego przed pięciuset laty, który brał udział poprzednim turnieju szamanów.

W mandze rysowany jest jako postać wpierw okrutna, bezwzględna i na pewno szalona (nie ma nic przeciwko otworzeniu powłok brzusznych Manty), do tego fizycznie zdolny znieść wiele (pod wpływem morfiny dokonuje operacji zamiany złamanych przez Yoh kości nóg Elizy na swoje na jego oczach), gdyż zapewne przez większość czasu, a przynajmniej w czasie walk jest pod wpływem morfiny. Z wykształcenia Faust jest lekarzem, dlatego z dużym powodzeniem prowadził klinikę wraz ze swoją żoną Eliza, jednakże pewnego dnia w czasie włamania została zastrzelona przez włamywaczy (stąd otwór w jej czaszce) i stała się jego duchem-stróżem. Faust chce zostać królem szamanów, aby przywrócić ją do życia i w ten sposób zapanować nad śmiercią.

Jego marzenie zostaje ostatecznie spełnione przez Annę i Yoh, którzy przywołują ducha Elizy do świata materialnego. Dlatego też staje się on przyjacielem Yoh, a jego celem staje się pomoc mu w zostaniu królem szamanów. Gdy Yoh zostaje wyzwany na jakikolwiek pojedynek, Faust jest pierwszym ochotnikiem do walki w obronie Yoh.

W anime doświadczenia na Mancie są praktykowane przez moce szamańskie, lecz w mandze używa on narzędzi lekarskich (Manta trafia do szpitala z rozległymi obrażeniami i sporą ilością utraconej krwi).

Chocolove McDaniel (Joco)

Chocolove jest afroamerykańskim chłopcem o fryzurze w stylu afro i żółtych okularach na czole. Z zawodu jest kucharzem, choć bardzo chce zostać komikiem, w Turnieju szamanów uczestniczy zaś po to, by wiatr śmiechu (ang. wind of laughter) odmienił świat na lepsze. Przyłącza się do Yoh w miejsce Lyserga, który odszedł od Yoh i przyłączył się do X-Laws.

Ponieważ Ren jest dość poważny staje się jednym z ulubionych obiektów żartów Chocolove. W grupie przyjaciół żarty Choco śmieszą wyłącznie Pirikę, zaś tylko Yoh akceptuje jego żarty. Żartowniś nie znosi, gdy ktoś zdoła go ubiec z żartem, dodatkowo jest stale uciszany, aby "nie robił więcej głupich dowcipów".

Żarty Chocolove z powodu ograniczeń językowych nie zostały dobrze przetłumaczone już na język angielski, zaś w języku polskim są kompletnie spalone – w oryginale są to przede wszystkim gagi dotyczące zabaw językowych, rymowanek i docinek poparte sugestywnym obrazem.

Duchem stróżem Chocolove jest Mic, duch wielkiego jaguara, który umożliwia Choco wyjątkowo szybkie poruszanie się oraz zwiększa percepcję opiekuna.

W związku ze stereotypem blackface zdrobnienie imienia Chocolove, Choco, zostało przekształcone w wersji amerykańskiej i pochodnych na "Joco", właściwie pełne imię Chocolove nie pojawia się ani razu w polskiej wersji anime.

Tamao Tamamura (Tamara)

Tamao Tamamura (17.06.1988) jest 10-letnią, różowowłosą dziewczyną. Tamao choć bardzo nieśmiała i małomówna, stara się być dla wszystkich miła. W Yoh zakochuje się od pierwszego wejrzenia, gdy widzi jego treningi pod okiem dziadka Yohmei, co tym bardziej komplikuje komunikację między nimi (tylko i wyłącznie z powodu jej nieśmiałości) – Yoh mimo wszystko jest wierny Annie. Tamao stara się dyskretnie adorować swego wybranka, usługując mu w drobnych czynnościach, ten jednak traktuje ją naturalnie. Sama Anna jest świadoma tego, co dzieje się w sercu Tamao, jednak jest również świadoma wierności Yoh.

Tamao jest medium zdolnym przewidywać przyszłość, jednak jej niedoszlifowane umiejętności sprawiają więcej problemów niż zysków: jej mgliste przepowiednie są zwykle wyjątkowo niedokładne i wieloznaczne, mimo wszystko chce ona działać mimo strzępków niesprawdzonych informacji. Tamao rozwijała swoje umiejętności pod nadzorem Yohmei. Ponieważ jej zdolności pozostawiają wiele do życzenia, nie są brane przez Yohmei serio i traktuje je on z właściwą rezerwą, co ostatecznie rozsierdza Tamao. Zaprzestaje ona treningu i postanawia zamieszkać u Anny, na co ona przystaje. Oczywiście szybko, jak to jest w zwyczaju Anny, nowy gość otrzymuje swoje pierwsze "zadanie": listę zakupów i obowiązków domowych – Tamao jednak nie zraża się tym i pokornie przyjmuje dany jej dach nad głową, cieszy się tym bardziej, że zamieszka wspólnie z Yoh.

Duchami-opiekunami Tamao są Ponchi i Konchi, często nabierające ją i żartujące sobie z niej dwa duszki przybierające postać kuszy oraz tarczy. Rozpraszanie dość naiwnej Tamao żartami bardzo nie podoba się Annie, która z sadystyczną przyjemnością stale kara duchy rozgniatając je przy tym na wszelkie sposoby.

Poplecznicy Hao

Opacho

Opacho to około ośmioletnia (tak! to dziewczynka!) – zatem niska – mieszkanka zachodniej Afryki, o gęstych, silnie kręconych, brązowych włosach. Jest ona jedynym przyjacielem Hao – traktuje go z nadzwyczajną rewerencją, podziwiając go podąża za nim wszędzie dokąd ten się uda, pełniąc rolę jego asystentki. Jej prawdziwe uczucia względem niego nie są jednak znane.

Gdy Opacho była mała, Hao przygarnął go i zaopiekował się nią (zapewne ma to związek ze śmiercią jej matki). Jest szamanką, choć jeszcze nie wprawioną, a jej specjalną zdolnością są projekcje oraz wizje, czy raczej bilokacja. Dodatkowo potrafi zmienić się w baranka, aby w ten sposób zwiększyć swoje umiejętności tropienia. Nie lubi, czy też może nie potrafi walczyć, dlatego też zapewne stale jest w pobliżu Hao – nie rozumie dlaczego Yoh jest tak dla niego ważny. Duchem-stróżem Opacho jest duch "Mama" (zapewne chodzi po prostu o jej mamę).

W angielskiej wersji anime (zatem i w polskiej) Opacho jest chłopcem.

Basil

Najsilniejszy z podwładnych Hao – za takiego przynajmniej się podawał. Ambitny, nie rozumie dlaczego Hao tak bardzo zależy na Yoh. Po przegranej z ww. zostaje zabity przez X-Laws z Marco i jego duchem Michaelem na czele. Jego medium jest ziemia.

Koshi, Kamashiro Zen

Bliźniacy Zen są mnichami buddyjskimi, choć zajmują się również muzyką tworząc grupę Bōz. Lansując się na gwiazdy rocka lat 80-tych nie zdobywają popularności jako wykonawcy, ani jako szamani. Zespół składa się tylko z dwóch osób: Koshi jest wokalistą, zaś Kamashiro gitarzystą. Ich repertuar obejmuje dwie piosenki słabe jakościowo, jednakże aktywne duchowo, m.in. utwór "Druga strona" (ang. Otherside) odsyłający duchy do krainy zmarłych oraz "Chimi Chimi Morio" ożywiający małe duszki, właśnie Chimi Morio (bardzo słabe, jednak jak uważają bracia "w grupie siła"). Przyznają się do związków z Hao, jednak są zbyt słabymi szamanami, by ten uwzględniał ich serio w swoich planach. W wersji polskiej otrzymali przydomek "Niesamowitych braci Zen".

Peyote (Ramiro)

Peyote jest z wyglądu przypomina klasycznego meksykanina z westernów jakie znamy. Również w Meksyku został odnaleziony przez Hao. Gitara klasyczna, którą nieustannie ze sobą nosi jest stale rozstrojona. Gra na niej rzadko i nie jest ona właściwie jego medium, lecz tylko elementem jego wyposażenia.

Właściwym medium Peyote są zabawki, czy raczej zamknięte w nich kości przyjaciół przez które kontroluje duchy zmarłych. Jest na tyle silny, iż był w stanie kontrolować za pomocą swoich dwóch innych duchów kontrolować braci Zen.

W oryginale mówi on tzw. spanglish, czyli języku angielskim z dużym wpływem języka hiszpańskiego, jakim posługują się czasem nieumyślnie meksykanie w Stanach. Jego imię jest nawiązaniem do pejotlu (ang. peyote), kaktusa produkującego meskalinę – halucynogenną truciznę. Zapewne z powodów przystosowania anime do młodszej widowni i bezpieczeństwa dzieci w amerykańskiej wersji nazwany został Ramiro, co wpłynęło na wersję brytyjską i ostatecznie polską.

Borys Tepes

Borys jest jednym z uczniów Hao. Jako mały chłopiec stracił rodziców. Zamordowali ich łowcy wampirów w wyniku fatalnej pomyłki. Pomylili szamańskie zdolności małego Borysa z mocami tych wysysających krew istot. Po tym wydarzeniu szaman został przygarnięty przez Hao, który nauczył go bezwzględności i okrucieństwa. Jego duchem stróżem jest Buramuro, były łowca wampirów, ten sam, który zamordował jego rodzinę – w akcie skruchy popełnił samobójstwo i oddał się do dyspozycji Borysa. Dzięki niemu szaman może udawać wampira, poprzez umieszczanie w ich ciałach swojego duch stróża, potrafi "zamieniać" nietrwale innych w wampiry.

Damayagi

Damayagi jest poplecznikiem Hao. Jego duchem stróżem był wielki robal. Został wykończonny przez Borysa Tepesa, a potem duch Damayagi należał do Hao.

Hanagumi

Nazwę tej drużyny tłumaczy się na polski jako "drużyna kwiatów", pochodzi ona stąd, iż każda trójka zgłoszona na turniej szamanów w Dobie Village powinna posiadać nazwę. Członkinie tej grupy są lojalne wobec Hao i są właściwie jednymi z najpotężniejszych z jego naśladowców.

Kanna Bismarck

Kanna jest jednocześnie przywódczynią Hanagumi. Pochodzi z Niemiec, gdzie została odnaleziona przez Hao w wieku 15 lat. Ostatecznie Hao wykorzystuje jej drużynę jako probierz umiejętności i postępów Yoh. Namiętnie pali papierosy, choć w amerykańskiej wersji fakt ten został poddany retuszowi i w związku z tym nie jest obecny w wersji polskiej – w tej wersji w jej ustach znajduje się patyczek, być może od lizaka.

Jej duchem-stróżem jest Ashcroft, tam również opisane jest jej medium.

Marion Phauna

Marion, afekcjonalnie nazywana przez koleżanki Marie, jest z pochodzenia włoszką. Jej duchem jest lalka voodoo będąca podobizną Manty, w amerykańskiej wersji nazwano go Jack Ripper (pol. Kuba Rozpruwacz), w angielskiej i polskiej nazwaną ją "laleczką Chucky".

Marie straciła rodziców we Włoszech. Mieszkała w biednej dzielnicy włoskiego miasta i po prawdopodobnym zamordowano jej rodziców zaprzyjaźniła się z Mattie i Kaną, które również straciły rodziców wskutek różnych zakrętów losu.

Mathilda Mattise

Mathilda, zwana też Mattie, jest pochodzącą z Anglii przyjaciółką Kanny i Marie. Hao odnalazł ją jako sześciolatkę siedzącą samotnie w zrujnowanym, opuszczonym domu, pełnym butelek po najróżniejszych trunkach, znajdującym się pośród pól dyniowych (w pobliżu rósł lasek).

Przerażona ściskała wtedy w rekach wielką dynię. Dynia jest aktualnie głową jej ducha-stróża – Latarenki – haloweenowej lalki z głową wykonaną z dynii. Ewidentnie lalka ta jest jej medium, jednak duch którym się posiłkuje jest nieznany.

X-Laws (Wyrzutki)

Iron Maiden Jeanne

Jeanne (pol. Żelazna Dama Jeanne) to lider X-Laws. Ma 12 lat i urodziła się 1986r. Ma ogromną moc, którą stale rozwija (będąc stale w stanie zagrożenia śmiercią) w żelaznej dziewicy (w środku nie ma jednak spodziewanych kolców z żelaza, lecz tylko należących do pnącz). Sama Jeanne posiada zdolność regeneracji, co tłumaczy dlaczego jest w stanie tak spędzać tak długi czas w matni (mimo tego, iż na jej ciele nie ma śladów ran). Jest prawie tak potężna jak Hao, chce go zniszczyć za wszelką cenę. Ma dobre serce, choć pełne bólu, studzi zapał Marco, który nie dorównuje jej w rozeznawaniu sytuacji i dąży do sprawiedliwości za wszelką cenę.

Marco

Druga (po Jeanne) najważniejsza osoba w X-Laws. Jest owładnięty myślą o zniszczeniu Hao. Wydaje się spokojny, ale to tylko pozory. Jest okrutny i potrafi zabić każdego, kto jest innego zdania niż on. Wśród X-Laws ma wielki autorytet, a inni bez szemrania poddają się jego rozkazom. Jego duchem stróżem jest Michael, a medium pistolet magnum.Jest on (w japońskiej wersji,w polskiej i angielskiej zostało wycięte) zakochany w Jeanne.w odcinku 57 powiedział "Jeanne nie może zginąć!Jest jedyną nadzieją na zniszczenie Zeke'a!ona nie może zginąć,ja ją kocham!Najdziwniejsze jednak jest to że wg.mangi Marco ma 19 lat,a Jeanne 11.Najprawdopodobniej pochodzi on z Niemiec

Lyserg Diethel

Lyserg jest różdżkarzem. Jako dziecko pragnął zostać pomocnikiem swojego ojca, który był sławnym detektywem. Jego duchem stróżem jest Morphin (Chloe), w asyście której rozwijał on swoje zdolności różdżkarskie. Rodzice Lyserga zostali zabici przez Hao, więc celem Lyserga jest zemsta na Hao. Świadomy, iż sam nie będzie w stanie pokonać Hao, szuka silnych sprzymierzeńców, którzy pomogliby mu dokonać aktu zemsty. Jego medium jest kryształowe wahadełko, które kiedyś było własnością jego ojca. Mimo próby wykorzystania przyjaciół Yoh zezwala Lysergowi na przyłączenie się do drużyny. Wkrótce zmienia on drużynę, ponieważ przeszkadza mu bierność i neutralność Yoh – dołącza do Wyrzutków (X-Laws), którzy postawili sobie zbieżny z jego cel, aby pozbyć się Hao i wszystkich jego popleczników. Ostatecznie podejmuje wspólną walkę z Yoh przeciw Hao.

Mine

Zielonooka, krótkowłosa blondynka, członkini X-Laws. Podobnie jak reszta owładnięta ideałami grupy, gotowa (na rozkaz Jean, lub Marco) zniszczyć tych, którzy myślą inaczej. Mimo tego jest niezwykle ciepłą i sympatyczną postacią. Życzliwa, stara się wpierać Lyserga w jego bólu. Oczywiście jak wszyscy X-Laws w walkach używa arcyducha (Gabriela).

Patch tribe (Plemię Patch)

W swym kaprysie autor postanowił członkowie tego plemienia noszą imiona nawiązujące do metali: złota (ang. gold), srebra (ang. silver), potasu (jap. 加里 kari lub カリウム kariumu oznacza potas – niem. Kalium), czy chromu.

Goldva

Goldva jest przewodniczącym (płeć męska!) Rady Szamanów. Wydaje polecenia sędziom i pilnuje, aby wszelkie zasady, w tym nieingerencji w przebieg turnieju, były przestrzegane. Z racji wieku i funkcji otaczany jest wielkim szacunkiem.

Silva

Silva (16.09.1971) jest członkiem Rady Szamanów i dobrym przyjacielem Karima. Jego zadaniem jest sędziowanie walk szamańskich i pilnowanie, aby przebiegały wg ustalonych zasad. Jest egzaminatorem Yoh w walce kwalifikacyjnej do turnieju, od tego czasu uważa, iż ten ma wszelkie predyspozycje, aby zostać Królem szamanów. Stara mu się pomagać na ile tylko może i na ile pozwalają zasady. Lubi telenowele, hamburgery, trudni się zaś sprzedażą talizmanów, zwykle za nazbyt wygórowaną cenę. Silva nie chce dopuścić do zwycięstwa Hao, w wyniku cyklu wcieleń okazuje się, iż ten jest jego przodkiem, co strasznie go boli. Posiada pięć duchów: żółw, byk (czy raczej bizon), orzeł, wąż i kojot.

Karim

Karim jest członkiem Rady Szamanów. Sympatyzuje z Horohoro, którego egzaminował w walce kwalifikacyjnej do Turnieju szamanów. Najlepszy przyjaciel Silvy, razem z nim trudni się sprzedażą amuletów.

Bez wątpienia motywem przewodnim tej postaci jest angielskie wyrażenie longhorn, oznaczające zwierzę długorogie, gdyż jego głównym duchem jest olbrzymi chrząszcz z rodziny kózkowatych (ang. longhorn beetle), zaś na pasie nosi czaszkę byka, zapewne amerykańskiego texas longhorna.

Chrom

Chrom (13.07.1975-1999) był członkiem Rady Szamanów oraz egzaminatorem walk kwalifikacyjnych, został zamordowany przez Rena w trakcie jego kwalifikacji.

Nichrom

Nichrom jest jednym z członków Rady Szamanów oraz bratem Chroma, sędziego zamordowanego przez Rena w walce kwalifikacyjnej. Nichrom ma w sobie wiele żalu do niego – jednak nie to jest, jak twierdzi, powodem jego odejścia. Dołączenie do Hao, wynika z fascynacji jego mocą i rozczarowania tradycją oraz sposobem działania samej Rady, gdzie liczy się właściwie wyczekiwanie, które Chrom bierze za bierność. Swą decyzją zdradza więc Radę.

C'est Magnifique

Jest to w gruncie rzeczy grupa żeńskich wyrzutków, które nierozumiane połączyły swe siły pod wodzą Sharony, aby znaleźć swe miejsce w świecie.

Sharona

Sharona jest przywódczynią grupy C'est Magnifique odznaczającą się chorobliwą dbałością o styl. Głównym tematem żartów na tle grupy jest fakt, iż jej imię jako jedyne nie pasuje do rymu, które tworzą imiona pozostałych członkiń drużyny.

Sally

Sally należy do grupy Sharony i jest wyjątkowo mało opanowaną dziewczyną. Jej duchem stróżem jest Korogashi. W przeszłości nierozumiana, bardzo wybuchowa nie potrafiła znaleźć się w świecie ludzi z powodu swoich zdolności, miewała również kłopoty z prawem. Za pewne pod wpływem grupy jej temperament uległ nieco przytemperowaniu, choć nadal przejawia skłonności do uprzedzania kalkulacji nieprzemyślanym działaniem.

Jej medium jest składany młotek-zabawka, który po użyciu kontroli ducha staje się wręcz młotem bojowym niezłego kalibru. Każdy kolejny szaman to dla niej wyzwanie, któremu nie potrafi się oprzeć – zwykle traci wtedy nad sobą kontrolę i po prostu go atakuje. Wyjątkowo lojalna wobec swojej grupy.

Lilly

Lilly to kolejna członkini zespołu C'est Magnifique, której specjalizacja obejmuje szamańskie wizje. Mimo wyjątkowo dobrych wyników w nauce nie zyskała w szkole popularności. Wręcz przeciwnie, jej zdolności szamańskie były w tym okresie obiektem drwin. W grupie Sharony jest osobą trzeźwo myślącą, o dość ciętym dowcipie. Akceptowana odwdzięcza się swoim poświęceniem dla współtowarzyszek.

Jej medium stanowią okulary, które po kontroli ducha stają się elektronicznymi goglami podobnymi do noktowizora.

Milly

Młoda szamanka, a właściwie mała dziewczynka, kolejna z towarzyszek Sharony. Bardzo impulsywna i wrażliwa na swoim punkcie, dlatego też łatwo ją zranić. W swoim zachowaniu infantylna (choć tu nie odstaje zanadto od reszty grupy) jest mimo wszystko bardzo dobrą przyjaciółką pozostałych dziewcząt.

Jest pod opieką Sharony, która jej impulsywność tłumaczy zwykle "zbyt wysokim poziomem cukru", choć mimo wszystko wywiązuje się z zadania, które podjęła. Zauroczona w Lysergu stara się mu pomagać na ile tylko może. Z racji swojego wieku i braku doświadczenia nie jest zbyt silną szamanką, lecz zdenerwowana potrafi pokazać moc, o którą podejrzewać można by potężniejszych szamanów.

Rolę jej medium pełni kokarda, którą nosi na głowie, zaś duchem-stróżem jest Onibi.

Elly

Członkini zespołu C'est Magnifique.

Inni

Billy

Billy nie jest szamanem, lecz "przyjacielem w trasie". Ryu poznaje go na pustyni, gdy samolot którym do tej pory podróżowali uległ rozbiciu. Poprzez kontrolę ducha "wielkiego kciuka" (ang. Big Thumb) zwraca on uwagę Billy'ego. Ten odczytując pewne przepływy energii duchowej nie potrafi powstrzymać się przed oddaniem się przygodzie podróżnika. Od tamtej pory nie licząc momentów, gdy ma kłopoty z silnikiem, krowami itp. Billy pojedzie DOSŁOWNIE wszędzie tam, gdzie Ryu go wezwie.

Alan

Alan jest samozwańczym obrońcą lasu, czy też raczej ekologicznym akywistą, gdzieś w Stanach Zjednoczonych, w tym wypadku prawdziwie możemy powiedzieć, iż jest on szamanem. Wraz ze swoim duchem-stróżem, niedźwiedziem Doddem, nieustępliwie broni dostępu do niego robotnikom, którzy otrzymali zlecenie poprowadzenia drogi szybkiego ruchu właśnie przez środek lasu.

Twierdzi, że ludzie nie potrafią żyć w zgodzie z naturą i po drodze nadejdzie czas na parki rozrywki itp. zabierając zwierzętom ich naturalny habitat. Zauważa, że jego wysiłki idą często na marne, gdyż ludzie nie chcą słuchać tego, co mówi zmuszając go do ataku. Sprawę komplikuje również fakt, iż coraz mniej ludzi wierzy w duchy nie widząc jego groźnego ducha.

Opaczne rozumienie równowagi Alana prostuje Horohoro, specjalista w tej dziedzinie, ucząc go, że równowaga polega na braniu i dawaniu czegoś w zamian, tak jak było to w tradycji jego ludu.

Crysler

Crysler jest północnoamerykańskim szamanem, któremu nie powiodło się w eliminacjach Turnieju szamanów. Aby móc w nim brać udział, kradnie on dzwonek wyroczni Milly. Nosi pseudonim "wilka", co stanowi kolejny gag, gdyż Milly wyglądem przypomina Czerwonego Kapturka. Według Yoh jest podobny do gwiazdy muzyki pop.

Ponieważ niesprawdził się w eliminacjach do turnieju pewne jest, że jako szaman nie jest zbyt mocny. Jego duchem-stróżem jest Vanessa, humanoidalny pająk niewielkich rozmiarów. Jego medium jest guma do żucia, z którą zapewne nigdy się nie rozstaje.

Pino

Pino początkowo nieufnie nastawiony do Yoh i jego przyjaciół staje się gorliwym obrońcą interesów grupy, gdy Yoh pozwala mu uwolnić się od presji spowodowanej Turniejem szamanów.

Jego duchem-stróżem jest Badbh. Razem ze swoją dwójką przyjaciół przeszedł cały biegun północny gdy miał dziesięć lat.[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hana dnia Pon 15:51, 20 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darknes
Lekko wprawiony Szaman
Lekko wprawiony Szaman



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Darkness Forteca

PostWysłany: Śro 19:55, 08 Lis 2006  

o bosh ty to skopiowałeś/aś skądś czy sam/a napisałeś/aś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Śro 20:09, 08 Lis 2006  

no,trzeba przyznać... tu też się napracowałeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hana
Początkujący Szaman
Początkujący Szaman



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:00, 08 Lis 2006  

<skopiowałem> ale jak coś napisze sam to, to napisze Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Len
Średni Szaman
Średni Szaman



Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ścieszka centaura

PostWysłany: Pią 19:42, 10 Lis 2006  

skopiowałeś znów hana niedobijaj mnie ale wikipedia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Wto 22:20, 21 Lis 2006  

tak w ogole maja tam niezly opis

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Len
Średni Szaman
Średni Szaman



Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ścieszka centaura

PostWysłany: Śro 16:39, 22 Lis 2006  

ciekawe czy sie chcialo pisac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Śro 19:32, 22 Lis 2006  

komu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Len
Średni Szaman
Średni Szaman



Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ścieszka centaura

PostWysłany: Pią 14:30, 24 Lis 2006  

no Hanie albo komuś innemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Pią 14:42, 24 Lis 2006  

no tak....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witam na stronie o Shaman King. Strona Główna -> Postacie i Duchy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
   
 
Opcje 
Zezwolenia Opcje
Kto jest na Forum Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Kto jest na Forum
 
Jumpbox
Kto jest na Forum
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Theme FrayCan created by spleen & Download
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin